WELKOM

Welkom op mijn blog.

Ik ben 29 jaar, getrouwd en moeder van 1 meisje en 2 jongens.
Sinds mei 2010 ben ik begonnen met een nieuwe hobby, namelijk taart en cupcakes decoreren.
Neem ook gerust eens een kijkje op mijn andere site

http://www.jummietaarten.nl/



zaterdag, december 24

Bloemige make-up ;)

Voor m'n schoonzusje die vandaag jarig was mocht ik een taart maken.
Ze wilde graag creme, bloemen en een tipje zilver.

Omdat ze 16 werd, zoveel bloempjes met zilver.
Gevuld met advocaatroom.



En voor een meisje dat 8 werd vandaag een make-up taart
Wensen: Roze, paars, zilver en goud. En een tasje zou ook leuk zijn.

Gevuld met Toblerone.


4 opmerkingen:

  1. Ze zijn geweldig mooi geworden
    Ze zullen ongetwijfeld ook heel lekker zijn geweest.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow, die tas! Heb wel eens een howto van gezien mar ik waag me daar nog niet aan haha.
    Je brengt me op idee met dat bloemetjesrandje onder aan deze taarten. Maar dan moet ik er nog wel wat bijmaken denk ik... Hoeveel gaan er wel niet om zo'n rand, een heleboel zo te zien! Maar misschien kan je ze er zo tegenaan 'prikken' terwijl je ze maakt? Dan gaat het wel snel natuurlijk. En 'lijm' jij de pareltjes vast?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @IM,
    Dank je wel!'t was m'n eerste tas, maar als het aan mij ligt ook de laatste. Vind het maar een crime op die een beetje fatsoenlijk te bekleden. Ik was op dat moment ook niet helemaal fit, dat werkt ook niet echt prettig.
    Die bloemetjes, ik zou niet weten hoeveel het er waren. Ik tel wel, maar begin vaak opnieuw ;) Je moet ze wel van te voren uitsteken. Als je ze er tegenaan prikt maak je de taart kapot. Als ik ze 'vers' maak (uitsteken als ze er gelijk op kunnen) dan gebruik ik geen lijm. Dan duw ik ze er zo een beetje in. Als ik ze van tevoren uitsteek dan lijm ik ze wel, omdat de marsepein dan al droger is. Dat kan met een klein beetje water, glue of royal icing.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat leek mij ook ja, dat het lastig bekleden is.
    Ik heb ook gemerkt als je de marsepein 'vers op vers' plakt dat je dan vaak amper water nodig hebt. En royal icing maken voor zo'n klein beetje vind ik zoveel gedoe... glue heb ik niet.
    De taart die ik voor morgen maak moet wel een reis van een uur in de auto overleven, dus ik zal ze wel een beetje vastmaken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen